dilluns, 11 d’abril del 2011

Qüestions aeroport

1- Quins són els equipaments i l'estructura de l'aeroport (nombre de terminals, nombre de pistes...)?

L'aeroport del Prat té tres terminals: la T1, inaugurada el juny de 2009, la T2, vigent des de la dècada dels 90 i dividida en tres edificis annexats (A, B i C), i una terminal corporativa encarregada de l'aviació corporativa i de negocis. Té tres pistes: la principal, de 3,3 km i 600 metres d'amplada i que es fa servir per l'aterratge; la tercera pista, que serveix per enlairaments, i la transversal, que creua les dues anteriors i es fa servir de nit.

2- Quina és la seva capacitat de vols diaris? Quin ha estat el seu rècord de vols i passatgers?

La seva màxima capacitat de vols a l'hora pot arribar a 90 vols, per tant, un màxim de 2160 vols al dia. En quant als màxims de passatgers i operacions a l'any, en destaquen els 32.848.249 passatgers i 352.489 operacions realitzades a l'aeroport l'any 2007.

3- Quantes persones treballen a l'aeroport? Quines tasques realitzen? Hi treballen prop de 18.000 persones entre els treballadors dels comerços de l'aeroport, controladors de seguretat, treballadors que facturen l'equipatge, pilots, copilots, etc.


4- Quantes companyies operen a l'aeroport del Prat? Escriu noms d’alguna companyia d’aviació espanyola i d’altres estrangeres. Hi operen prop de 100 companyies distribuïdes entre les terminals, com ara Vueling (espanyola) o British Airways, Turkish Airlines (estrangeres).


5- Quina diferència hi ha entre una companyia de vols regulars i una de vols charter? Què és una companyia de baix cost? Indica el nom d’algunes companyies de cadascun d'aquests tipus.

Una companyia de vols regulars té vols en tot moment disponibles (British Airways), mentre que una de vols charter (Air Nostrum) consta de vols llogats específicament per un dia i una hora. Una companyia de baix cost (Ryanair) ofereix vols molt econòmics als passatgers però eliminant serveis al passatger.

6- Equipatges de mà i facturats: hi ha alguna limitació de mida o continguts? Indica-les. Què es fa amb els objectes que portes i que no et deixen pujar a l’avió, si ja has facturat la resta d’equipatge?

Les companyies aèries poden negar-se a facturar depenent de la mida, del pes o la forma d'algun article que no es pugui considerar equipatge. Amb els objectes que no et deixen pujar, te'ls requisen i se'ls queden els del control de seguretat.

7- Quin procés i camins segueix una maleta des de que arribem a l’aeroport fins que la recollim en el destí?

Arribem i facturen la maleta als mostradors de facturació amb un codi de barres i et donen la targeta d'embarcament. Després la maleta passa pel SATE (Sistema Automàtic de Tractament d'Equipatge), on s'inspecciona i es tracta l'equipatge al llarg d'unes cintes transportadores. Un cop inspeccionat, es transporta i es carrega a l'avió, fins que, a l'arribar al destí, es descarrega i es transporta en cintes fins a la sala de recollida d'equipatge.

8- Quins tràmits hem de seguir si l’equipatge facturat no arriba a destí? Quina responsabilitat té l’aeroport o la companyia d’aviació sobre els equipatges perduts? Quina estructura hi ha per tal de localitzar les maletes perdudes?

La companyia es fa càrrec de la pèrdua, total o parcial, o destrucció de l'equipatge mentre aquest últim no hagi succeït per defecte propi de l'equipatge. També és responsable del retràs en l'entrega dels equipatges. En aquest cas, cal reclamar a l'oficina d'informació del recinte perquè l'assisteixi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada